Toimitusehdot

Verkkokauppa Koti Store Helsinki (jatkossa verkkokauppa) toimitusehdot.
YLEISTÄ VERKKOKAUPASTA

Koti Store Helsinki, y-tunnus: 1789257-8, osoite: Uudenmaankatu 25 A 1, 00120 Helsinki; myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille manner-Suomeen. Nämä toimitusehdot soveltuvat tuotteiden tilaamiseen verkkokaupassamme sekä vastaaviin toimituksiin. 

Nämä toimitusehtomme ovat voimassa 1.12.2024 alkaen. Voimme muuttaa toimitusehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan toimitusehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.

Tuotteet ja tuotehinnat

Verkkokaupan tuotteiden ominaisuudet ja hinnat on esitetty kunkin tuotteen tuote-esittelyn yhteydessä. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron (25.5%), joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Vintage, design ja antiikki -tuotteidemme arvonlisävero on 0%.

Toimituskulut

Tilauksesta mahdollisesti veloitettavat toimituskulut riippuvat itse tuotteesta (esim. paino, pakkaus) ja valitusta toimitustavasta ja ne lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan.Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja vaan ne veloitetaan erikseen. Näet tilauksestasi veloitettavat toimituskulut (jos toimituskuluja veloitetaan) ostoskoristasi ennen kuin hyväksyt tilauksen.

Tilaaminen ja sopimus

Voit tilata tuotteita verkkokauppamme www.kotistorehelsinki.fi kotisivuilla lisäämällä niitä ostoskoriin ja vahvistamalla tilauksen ja maksamalla ostoskorin sisällön maksupalvelussa. Tilatessasi verkkokaupastamme sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihimme. Ymmärrät, että hyväksymäsi ja vahvistamamme tilauksesi on, paitsi siltä osin mitä myöhemmin mainitaan peruuttamisoikeudesta, sitova ja synnyttää näiden toimitusehtojen kanssa sopimuksen välillemme.

Maksaminen ja maksutavat

Voit maksaa tilauksesi verkkokaupassa kuvatuilla ja ostoskorissa valittavissa olevilla maksutavoilla. 

Tuotteet ja niiden lähetyskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla:

1) Lasku

Voit maksaa ostoksesi laskulla. Toimitamme tilaamasi tuotteet maksettuasi ne. Suomessa asuvat yli 18-vuotiaat asiakkaat voivat valita maksutavaksi laskun. Lasku toimitetaan sähköpostitse ja tavara toimitetaan kun suoritettu maksu näkyy Koti Store Helsingin tilillä.

Myöhästyneestä maksusuorituksesta lähetetään maksuhuomautus.

2) Verkkomaksu.

Voit maksaa ostoksesi välittömästi oman nettipankkisi kautta tai käyttäen maksutapahtumassa mainittuja luottokortteja.

Maksupalvelutarjoaja:

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Paytrail maksuehdot

3) Maksukortti

Koti Store Helsingin verkkokaupassa maksuvälineenä käyvät seuraavat kortit:

Visa, Visa Electron, MasterCard, American Express. 


Tuotteita ei toimiteta Suomenlinnaan (postinumero 00190), Ahvenanmaalle eikä seuraaville Turun saariston postinumeroalueille: 21740, 22710, 22720, 22730, 22840, 22920, 22940, 23390. Emme toimita toistaiseksi tuotteita Suomen rajojen ulkopuolelle.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus, joten annathan sähköpostiosoitteesi kun teet tilauksen. Tilausvahvistuksessa vahvistetaan myös käytetty maksutapa.

Jos emme jostain odottamattomasta syystä voi vahvistaa tilaustasi ilmoitamme siitä sähköpostiisi mahdollisimman pian.

Toimitustapa -ja kulut 

1) Nouto noutopisteeltämme -ei toimitusmaksua. Voit noutaa ostoksesi noutopisteestämme:

Uudenmaankatu 25 A 1, 00120 Helsinki.

Ota yhteyttä 0405180503 tai infokotistore@gmail.com edeltävästi, jotta olemme paikalla. 

Kun noudat tilauksesi pyydämme, että esität henkilöllisyystodistuksesi. Voit valtuuttaa toisen henkilön noutamaan ostoksesi puolestasi antamalla hänelle valtakirjan, josta ilmenee tilausnumero, sinun nimesi ja allekirjoituksesi sekä valtuutetun henkilötiedot.

Osassa tuotteitamme nouto noutopisteestämme on ainoana tapana. Tämä koskee erityisesti antiikki ja design-tuotteita. Tuotteen kohdalla tämä on erikseen mainittu.

2) Nouto postista, toimitusmaksu 7.90€:

Voit myös tilata ostoksesi lähimpään Postiin. Postista lähetetään sinulle tekstiviestillä ilmoitus, kun lähetys on noudettavissa omasta postitoimipaikasta (3-5 arkipäivää tilauksen lähetyksen jälkeen). Viestin saaminen edellyttää, että tilauksen tiedoissa on annettu toimiva matkapuhelinnumero. Ota mukaan henkilötodistus. Posti säilyttää lähetyksiä saapumisviikon jälkeen 7 päivää. Postin palvelunumero on 0200 71000 (puhelun hinta pvm/mpm).

Nouto Postin pakettiautomaatista:

Koska pakettiautomaattiin eivät mahdu kovin isot paketit, tämä sopii pienemmille tilauksille. Asiakas saa tekstiviestinä saapumisilmoituksen ja koodin, jolla paketti voidaan noutaa automaatista. Pidätämme oikeuden lähettää pakettiautomaatin maksimimittoja suuremmat lähetykset Postiin.


3) Matkahuollon toimittamana:

Voit tilata ostoksesi seuraaviin Matkahuollon pisteisiin: Matkahuolto, Matkahuolto-asiamies tai muu Matkahuollon pakettipiste (Lähellä-paketti; ei voi lähettää särkyvää), (Bussipaketti: Matkahuolto ja Matkahuolto-asiamies). Paketti noudetaan saapumisilmoituksessa ilmoitetusta toimipisteestä. Paketti luovutetaan henkilötodistusta vastaan. Henkilöllisyyden voi todistaa ajokortilla, passilla tai poliisin myöntämällä henkilökortilla. Jos paketin noutaja on muu kuin osoitekorttiin merkitty vastaanottaja, täytyy paketin noutajalla olla mukana henkilötodistuksensa lisäksi valtakirja.

Mikäli tilaamasi tuote on helposti särkyvää, sinun tulee valita särkyvälisän sisältävä toimituskulu (tarkista tuotteen kohdalta). Säästämme luontoa, jonka vuoksi käytämme pakatessa mahdollisuuksien mukaan kierrätysmateriaaleja.

Toimitamme tilauksesi jollakin käytössä olevalla kotisivuillamme mainitulla toimitustavalla, jonka valitset tilauksesi yhteydessä.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme manner-Suomen -alueelle ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 3-5 arkipäivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Jos olet kuluttaja sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus ilmoittamalla tästä meille viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta taikka, jos kyse on tavaroiden säännöllisestä toimittamisesta, ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta.

Peruuttamisilmoitus tulee tehdä selkeästi esimerkiksi peruuttamislomakkeellamme, alla olevaan sähköpostiimme tai palautettavan tavaran mukana toimittamallasi kirjallisella ilmoituksella.

Peruutusoikeus koskee vain normaalihintaisia tuotteita ja vastaavasti palautettavien tuotteiden on oltava alkuperäispakkauksessa, käyttämättömiä ja  hyvin takaisinlähetystä varten pakattuja.

Jos kauppa perutaan, tavara on palautettava viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä alla mainittuun Palautusosoitteeseemme. Palauttajan on tarvittaessa näytettävä toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla. Palauttajan on maksettava palauttamisesta aiheutuvat kustannukset. Näitä kustannuksia ei makseta takaisin palauttajalle.

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.

Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti.

Palautusosoitteemme:

Koti Store Helsinki

Uudenmaankatu 25 A 1

00120 Helsinki

+358405180503

Neuleissa lankojen värit eivät välttämättä vastaa todellisuutta tietokoneen näyttöruudulla ja eri värjäyserien sävyt voivat poiketa toisistaan.

Käyttäjän vastuu:

  • Käyttäjä sitoutuu antamaan itsestään totuudenmukaisia tietoja tilatessaan verkkokaupasta ja muuttamaan mahdolliset virheelliset tiedot viivytyksettä.
  • Käyttäjä hyväksyy tilausta koskevat tilaus- ja toimitusehdot.
  • Käyttäjä vastaa Koti Store Helsingin ja sen yhteistyökumppaneiden tekijänoikeuksilla suojatun materiaalin luvattomasta käyttämisestä aiheutuvista seuraamuksista.
Palveluntarjoajan vastuu:
  • Koti Store Helsinki vastaa kaikesta Koti Store Helsingin verkkokaupassa esitettävästä sisällöstä (kuvat, tekstit, tuotehinnat).
  • Koti Store Helsinki vastaa, että kaikki Koti Store Helsingin verkkokaupassa esitettävä sisältö (kuvat yms.) on Suomen lakien mukaista.
  • Koti Store Helsingillä on kaikki oikeudet muuttaa, päivittää ja korjata verkkokaupan sisältöä ja/tai sääntöjä ilman erillistä ilmoitusta käyttäjille.
  • Koti Store Helsinki ei vastaa Koti Store Helsingin ulkopuolisten palveluiden tai yritysten esittämästä virheellisestä Koti Store Helsinkiä koskevasta informaatiosta.
  • Koti Store Helsinki vastaa sille kertyvistä asiakastiedoista ja niiden asianmukaisesta säilyttämisestä.
  • Koti Store Helsinki ei luovuta verkkokaupan ylläpitämiseksi keräämiään tietoja Koti Store Helsinki- yrityksen ulkopuolelle.
  • Koti Store Helsinki voi tarvittaessa peruuttaa tilauksen tai evätä asiakkuuden. Väärinkäytöksistä ilmoitetaan aina viranomaisille.
Kaikki Koti Store Helsingin verkkosivuilla ja verkkokaupassa esitetyt kuva- ja tekstimateriaalit (tuotekuvat, tekstit, logot, videot, taulukot) ovat Koti Store Helsingin ja/tai sen yhteistyökumppaneiden/maahantuojan omaisuutta. Tekijänoikeuksilla suojatun kuva- ja tekstimateriaalin luvaton käyttö tai kopiointi on kielletty. 

Jos olet valinnut maksutavaksi laskun niin vahvistamme tilauksen sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen kokonaishinta, sisältäen arvonlisäveron, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää toimivan sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Verkkokauppa ei takaa, että sivuilla näytetyt tuotteet ovat saatavilla varastossa.

Ostaminen ei edellytä rekisteröitymistä. Mahdollisia tarjouksia voi käyttää vain yhden tilausta kohti. Erilaisia etuja ei voi yhdistää. Onnistuneen tilauksen päättää tilausvahvistus, joka lähetetään tilaajan antamaan toimivaan sähköpostiosoitteeseen. Tilausvahvistus kannattaa säilyttää. Tilausvahvistuksesta voi myöhemmin tarkistaa tilauksen tiedot. Kun tilaus on maksettu, se siirtyy käsiteltäväksi eikä tilausta voi enää muuttaa.

Verkkokaupalla on oikeus olla hyväksymättä tilausta syytä ilmoittamatta. Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen myös selvien hintavirheiden osalta. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan niin merkittävää eroa verkkokaupan hinnoittelussa ja tuotteen oikeassa hinnassa, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

Ostamalla verkkokaupasta tilaaja hyväksyy, että verkkokauppa lähettää tilaajalle kirjepostia, sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen ja toimitukseen liittyvissä asioissa. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.
PALAUTUSEHDOT
Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus tavaroiden vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksissa olevia käyttämättömiä, avaamattomia ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteissa tulee olla alkuperäiset hintalaput, kaikki tuotemerkit ja tuotetietolaput kiinni. Asiakkaan tulee käsitellä palautettavaa tuotetta ja sen alkuperäispakkausta huolellisesti. Mikäli asiakas on käyttänyt tuotetta tai käsitellyt sitä huolimattomasti vastaa asiakas tuotteen arvon alentumisesta enintään tuotteen täyteen arvoon asti. Mikäli aiot palauttaa osan tai kaikki tuotteista, ilmoita etukäteen siitä meille joko puhelimella numeroon 0405180503 tai sähköpostitse infokotistore@gmail.com.
14 vrk alkaa tuotteen vastaanottamisesta. Asiakas maksaa lähetyksistä koituvat toimituskulut itse. Jo maksettujen tilausten maksut palautetaan sen jälkeen, kun tavarat ovat saapuneet takaisin ja ne on tarkistettu. Liitä pakettiin selkeällä tekstillä seuraavat tiedot: nimi, osoite ja puhelin, tilauspäivä, tavaroiden vastaanottopäivä, tieto onko tilaus maksettu ja tarvittaessa tilinumerosi.

Tilaus voidaan peruuttaa maksutta, ellei tilausta ole ehditty vielä lähettää asiakkaalle. Tällöin peruuttaminen kannattaa varmistaa arkipäivänä aina puhelimitse 0405180503 koska sähköpostia ei päivystetä joka hetki.

Voit palauttaa avaamattoman ja käyttämättömän tuotteen ohjeita noudattaen, jolloin verkkokauppa hyvittää tuotteen hinnan ja voit halutessasi tehdä uuden tilauksen. Pyydä postista leima palautuskuittiin, jonka saat Postista. Kuitti on tosite lähetyksen palauttamisesta, joten säilytä sitä vähintään 3 kuukautta.

Asiakkaan tulee tarkistaa tilauksen kunto ja tilatut tuotteet välittömästi tai viimeistään 7 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta.

Palauta myös viallinen tai virheellinen tuote palautusohjeen mukaisesti. Kirjoita lisäksi palautukseen mukaan miten vika tuotteessa ilmenee ja haluatko ehjän/oikean tuotteen tilalle. Pyrimme vaihtamaan virheellisen tai rikkinäisen tuotteen uuteen mikäli tuotetta on saatavilla. Muussa tapauksessa puramme kaupan ja mahdollinen maksu palautetaan asiakkaalle. Käsin valmistetuissa neuleissa ja tekstiileissä on huomioitavaa, että työn laatu poikkeaa tehdasvalmisteisesta eikä sinänsä ole hyväksyttävä syy palautukselle.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot selkeällä tekstillä:

-Asiakasnumerosi lähetyksestä, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi, tilauspäivä, tavaroiden vastaanottopäivä ja tieto onko tilaus maksettu.
-jos olet maksanut verkkomaksuna, pankkitilinumerosi IBAN-muodossa (emme saa tilinumeroa maksuvälittäjältä)
-kopio kuitista tai tilausvahvistuksesta

Palautusosoite:

Koti Store Helsinki
Uudenmaankatu 25 A 1

00120 Helsinki

Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua tuotteen vastaanottamisesta. Alennetuilla tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan aiemmin mainitulla tavalla. Palautamme maksusuorituksesi 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen saatuamme edellyttäen että olemme vastaanottaneet palautuksen ja tuotteet on tarkistettu. Jos olet maksanut tilauksesi laskulla, on tilinumeron ilmoittaminen palautuksen yhteydessä erittäin tärkeää, jotta voimme palauttaa rahat pankkitilillesi. Jos haluat palauttaa osan tuotteista, vähennä palauttamiesi tuotteiden hinta lähetystä koskevan laskun loppusummasta. Palauttaessasi vain osan tilauksen tuotteista sinun tulee kuitenkin maksaa toimituskulut. 

Huom. Noutopisteellämme Koti Store Helsinki Uudenmaankatu 25 A 1 00120 Helsinki tehdyissä ostoksissa ei ole palautusoikeutta.
Voit kuitenkin vaihtaa Koti Storesta ostamasi myyntikuntoisen tuotteen muuhun tuotteeseen, mutta valitettavasti emme palauta jo suoritettuja maksuja.
Alennus-tai tarjoustuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta.

ONGELMATILANTEET KULJETUKSESSA SEKÄ VIALLISTEN TUOTTEIDEN OSALTA

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi soittamalla numeroon 0405180503 klo 9-17 välisenä aikana arkipäivisin tai sähköpostitse osoitteeseen infokotistore@gmail.com

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 7 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vaurioitunut toimituksen aikana, on asiakkaan välittömästi tehtävä reklamaatio Postiin tai Matkahuollolle.

Noutamatta jättäminen:

Tulkitsemme paketin noutamatta jättämisen tilauksen peruuttamiseksi ja laskutamme tällaisessa tapauksessa 25,00 € kulun.

Emme säilytä noutamattomia tuotteita yli kahta viikkoa.

Lähetyskuluista:

Lähetyskulu verkkokaupassa tehdyille tilauksille on 7.90€/lähetys. 

Pidätämme oikeuden toimitusehtojemme muutoksiin. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Koti Store Helsinki käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.

Yhteystiedot

Koti Store Helsinki

Uudenmaankatu 25 A 1

00120 Helsinki

Y-tunnus: 1789257-8
Puh: 0405180503

Sähköposti: infokotistore@gmail.com